Klantomgeving aanmaken
Moet ik een klantomgeving hebben om te kunnen bestellen?
Ja. Zonder klantomgeving ( account) is er ook geen bestelmogelijkheid. Ook voor niet-online orders maken we eerst een klantomgeving aan in ons systeem.
Hoe maak ik een klantomgeving aan?
U kunt een klantomgeving krijgen door u te registreren als klant via de link hieronder. Om op rekening te mogen betalen moeten wij eerst uw aanvraag beoordelen.
Zo controleren wij bijvoorbeeld uw registratie bij het KvK.
Hoe word ik klant?
U kunt direct bestellen wanneer u met iDEAL betaalt.
Of vraag een klantomgeving aan om op rekening te kunnen bestellen.
Welke gegevens heb ik nodig voor een klantomgeving?
Voor het aanvragen van een klantomgeving hebben wij de volgende gegevens van u nodig.
Deze kunt u allemaal online invullen.
o Naam van de contactpersoon
o Bedrijfsnaam
o Telefoonnummer
o E-mailadres
o Factuuradres
o Afleveradres
o BTW-nummer
o KvK-nummer
Kan ik met automatische incasso betalen?
Ja, dat kan. Vraag hiernaar bij verkoop.
Inloggen
Wat kan ik doen als ik mijn wachtwoord vergeten ben?
U kunt een nieuw wachtwoord aanvragen via de inlogpagina van de klantomgeving.
Ik ben mijn inloggegevens kwijt, wat moet ik doen?
Als u alle inloggegevens kwijt bent, neem dan contact op met verkoop.
Bent u alleen uw wachtwoord kwijt, dan kunt u eenvoudig een nieuw wachtwoord aanvragen via het inlogscherm.
Aan wie kan ik toegang tot de klantomgeving geven?
U bepaalt zelf wie toegang krijgt tot de klantomgeving. U voert de gegevens en gebruikersrechten in in de klantomgeving.Het bestelproces
Kan iedereen bij Havelaar bestellen?
Nee, alleen als u een geregistreerd bedrijf heeft kunt u bestellen. We leveren niet aan particulieren.Om die reden ziet u ook alleen prijzen als u bent ingelogd / geregistreerd.
Als u op rekening wilt bestellen of andere voordelen wilt genieten zoals gepersonaliseerde bestellijsten of uw producten op voorraad laten houden, kunt u een klantomgeving krijgen door u te registreren als klant.
Waar kan ik bestellen?
U kunt op de website bestellen door direct online af te rekenen. Als u bij ons geregistreerd bent kunt u in uw eigen klantomgeving bestellen en gebruik maken van flexibele bestellijsten en andere handige functies.Voor bijzondere bestellingen kunt u contact opnemen met de afdeling verkoop.
Wat zijn de verzendkosten?
• Bestellingen vanaf € 300 leveren wij franco, dus gratis!• Voor orders onder € 300 zijn de verzendkosten € 25 per bestelling.
Krijg ik een bevestiging van mijn order?
• Ja, u krijgt per e-mail een bevestiging van uw order.• Als u een eigen klantomgeving heeft kunt u uw orders makkelijk online inzien.
Is het mogelijk een eigen bestellijst te creëren?
• Ja, in de online klantomgeving kunt u bestellijsten aanmaken.• Een klantomgeving krijgt u door u te registreren als klant.
Hoe maak ik een bestellijst aan?
• U maakt een bestellijst in de klantomgeving door te klikken naar "bestellijst'.• Als u er niet uitkomt, vraag dan hulp van uw afdeling verkoop.
Zie ik voorraden staan van mijn gepersonaliseerde artikelen?
Ja, u ziet de voorraden als u ingelogd bent in uw klantomgeving onder menu ‘Voorraad’.Is er een bestelhistorie te zien?
Ja, u ziet uw bestelhistorie als u ingelogd bent in uw klantomgeving onder menu ‘Bestelhistorie’.
Daar ziet u zowel afgeronde bestellingen als bestellingen die nog lopen.
Heeft u nog geen klantomgeving? Registreer nu als klant.
Wat is het artikelnummer?
Het artikelnummer vindt u altijd waar het product genoemd wordt. Het is een code dat 6 tot 15 karakters heeft. U vindt het online bij de producttitel, in uw bestellijsten op elke productregel, op de bestelbevestigingen, pak- en leverbonnen en facturen. Kunt u het artikelnummer niet vinden? Neem contact op met verkoop.
Hoe kan ik een bestelling annuleren?
Neem contact op met verkoopbinnendienst als u uw order wilt annuleren. Neem contact op met verkoop.
Tot wanneer kan ik een bestelling annuleren?
Dat verschilt per bestelling. Over het algemeen kunnen wij voor 16.00 uur op de dag van bestelling nog uw annulering ontvangen. Er zijn ook orders waarbij wij niets kunnen terugdraaien. Neem dus sowieso contact op met verkoop binnendienst als u uw bestelling wilt annuleren.
Zijn er kosten voor het annuleren van bestellingen?
Of er kosten zijn voor het annuleren van bestellingen hangt af van het soort bestelling dat u heeft gedaan en hoe ver uw order al verwerkt is. Neem dus sowieso contact op met verkoop binnendienst als u uw bestelling wilt annuleren.
Is er een minimale afname?
Wij zijn een groothandel en leveren onze artikelen op doos- of palletniveau.Hierdoor leveren wij artikelen in tientallen of meer, uitzonderingen daargelaten.
Hoe gaat bestellen in zijn werk?
Online bestellen gaat makkelijk. U kunt dan ook met iDEAL betalen. Voor nog meer bestelgemak kunt u een online klantomgeving aanvragen. Daarin kunt u bijvoorbeeld bestellijsten aanmaken, collega’s laten bestellen of op rekening bestellen. o Vraag een klantomgeving aan. Als u bijzondere wensen heeft, neem dan contact op met verkoop. Dan kijken we hoe we u het beste kunnen helpen.
Hoe bestel ik klantspecifieke artikelen?
Als u al klantspecifieke artikelen bij ons op voorraad heeft of eerder heeft laten aanmaken, dan bestelt u die eenvoudig in uw eigen online klantomgeving. Heeft u nog geen klantspecifieke artikelen bij ons op voorraad liggen of wilt u eigen verpakkingen laten maken, neem dan contact op met de afdeling verkoop zodat we direct voor u aan de slag kunnen gaan.
Wat gebeurt er als de goederen niet op voorraad zijn?
Goederen die u bestelt maar die niet op voorraad zijn kunnen wij in backorder zetten voor nalevering. Afhankelijk van de afspraken die wij met u hebben nemen we eerst contact met u op om te kijken hoe wij u het beste kunnen helpen. Als het met u in een contract is afgesproken bestellen wij automatisch voorraad bij zodat wij altijd voorraad voor u beschikbaar hebben. Als een artikel dat u wilt niet op voorraad is, bel dan altijd even met verkoop.
Wat moet ik doen wanneer ik vragen heb over de levering of factuur?
In de online klantomgeving vindt u altijd de meeste recente statussen en andere informatie rond uw order.
Staat de informatie die u zoekt er niet bij neem dan contact op met verkoop.
Kunnen wij onze orders zelf afhalen?
Dat gaat helaas niet. Wij leveren alles met de eigen transportdienst van ons moederbedrijf Dimensio.Hoe kan ik collega’s laten bestellen?
In uw klantomgeving kunt u gebruikers aanmaken en rechten toewijzen om orders te plaatsen.Betalen
Hoe kan ik mijn factuurgegevens aanpassen?
Factuurgegevens past u makkelijk aan in uw klantomgeving. U heeft hiervoor wel de juiste rechten voor het wijzigen van gegevens nodig.
Hoe kan ik betalen?
U kunt betalen via iDEAL, op rekening of automatische incasso.
Om op rekening of via automatische incasso te betalen kunt u zich registeren als klant.
Kan ik op rekening bestellen?
Ja dat kan, vraag hiernaar bij verkoop. Als u op rekening wilt bestellen vragen we u zich te registreren als klant. We doen ook een kredietwaardigheidscheck. Na goedkeuring kunt u bestellen en factureren wij na levering. Registreer nu als klant
Wat is de betalingstermijn?
De betalingstermijn is 30 dagen na de factuurdatum.
Kan ik met automatische incasso betalen?
Ja dat kan. Neem contact op met verkoop.
Wat moet ik doen wanneer ik vragen over de factuur heb?
Vragen over de factuur kunt u aan verkoop stellen. Neem contact op met verkoop.
Leveren
Hoe leveren jullie?
Wij leveren met vrachtwagens van onze moederbedrijf Dimensio die zijn uitgerust met Euro-6 motoren om de uitstoot van CO2 te beperken.
Met eigen vrachtwagens kunnen wij efficiënter en flexibeler leveren.
Hoe lang duurt het voordat mijn bestelling word afgeleverd?
Producten uit voorraad leveren wij binnen 48 uur naar het leveringsadres, ook voor adressen in België.
Voor unieke artikelen is de levertermijn anders.
Hoe laat wordt mijn bestelling geleverd?
Wij leveren de bestellingen af tussen 7.00 en 17.00 uur van maandag tot en met vrijdag.
Kan ik een voorkeurstijd voor levering geven?
Ja, u kunt een voorkeurstijd voor levering aangeven.
Wij proberen zoveel mogelijk met uw wensen rekening te houden.
Hebben jullie een eigen transportdienst?
Ja, wij leveren met vrachtwagens van ons moederbedrijf Dimensio.
Wat moet ik doen wanneer ik vragen over de levering heb?
Voor vragen over de levering kunt u terecht bij de afdeling verkoop.
Dat kan per mail of telefonisch tussen 8.00 en 17.00 uur.
Retourneren
Wanneer mag ik goederen retourneren?
• U kunt goederen retourneren als ze netjes en onbeschadigd zijn of als wij niet volgens de afspraken hebben geleverd. Neem contact op met verkoop als u producten retour wilt sturen.
• Is een product beschadigd of fout geleverd? Vul dan een retourformulier in met foto’s van hoe u de levering heeft ontvangen.
Ik heb een retourzending, wat moet ik doen?
• U kunt uw retourzending organiseren via de online klantportal.Log in en volg de stappen. Neem anders contact op met verkoop.
Zij zullen u een retourbon geven die u kunt gebruiken voor de retourzending.
• Belangrijk is dat het product en de verpakking nog netjes zijn. Wij kijken of het product nog herbruikbaar is, we gooien natuurlijk liever niet iets weg.
• Is een product beschadigd of fout geleverd? Vul dan een retourformulier in met foto’s van hoe u de levering heeft ontvangen.
• De kosten voor de retourzending verschillen per situatie. Als het onze fout is komen wij het natuurlijk kosteloos ophalen.
Binnen welke termijn kan ik producten retourneren?
Binnen een week na levering kunt u nog een retourbon aanvragen.
Neem daarvoor contact op met verkoop.
Algemeen
Ik heb een klacht, waar kan ik dit melden?
• Neem contact op met de afdeling verkoop. Zij zullen u verder helpen.
• Is een product beschadigd of fout geleverd? Vul dan een retourformulier in met foto’s van hoe u de levering heeft ontvangen.
Wat gebeurt er met mijn gegevens?
• Bekijk hiervoor de pagina 'privacy statement'.
Waar vind ik de algemene voorwaarden?
Download de algemene voorwaarden hier. U vindt ze ook in de footer onderaan elke webpagina.
Wanneer u online gaat bestellen worden de algemene voorwaarden ook zichtbaar op de bestelpagina.
Wat moet ik doen als ik andere vragen heb?
Voor al uw vragen kunt u terecht bij verkoop. o Neem contact op met verkoop.
Kan ik alleen als zakelijke klant bestellen bij Havelaar?
Ja. We verkopen alleen B2B, dus niet aan particulieren. Als zakelijke klant kun je gebruik maken van voordelen zoals op rekening bestellen. Neem voor meer informatie contact op met verkoop, of registreer u direct als klant.
Assortiment
Hoe benoemen jullie de verpakkingseenheden van artikelen?
We hebben een zeer uitgebreid assortiment en leveren onze producten in verschillende verpakkingseenheden en omdozen. Zo leveren wij artikelen bijvoorbeeld per doos en per rol maar ook per pallet.
• De inhoud van de verpakkingseenheid verschilt ook per product. Sommige verpakkingseenheden bevatten 1000 stuks, anderen 50. Sommige artikelen leveren we per kilo af.
• Voor meer informatie kunt u op de productpagina kijken of contact opnemen met verkoop.
Zijn jullie producten in meerdere kleuren leverbaar?
• Wij hebben een zeer uitgebreid assortiment. Naast ons standaard assortiment maken we veel artikelen op speciaal verzoek. Dus in principe kan alles. Schroom dus niet om verkoop te vragen naar de kleur die u wilt als het niet op de website ziet staan. Neem contact op met verkoop.
• Er zijn natuurlijk wel beperkingen. Zo hebben we een aantal eigen unieke collecties waarin de kleuren bepaald zijn. En van een aantal producten houden we alleen een aantal kleuren op voorraad. Welk assortiment houden jullie op voorraad?
• Wij hebben veel producten op voorraad of in productie. Zeker van ons neutrale assortiment of als we daar afspraken met u over hebben zorgen we dat we snel kunnen leveren. Als dat een keer niet zo is kunnen we met u de mogelijkheden bespreken. Neem daarvoor contact op met verkoop.
Zijn de producten voedselveilig?
Jazeker! Wij hebben een uitgebreid voedselveilig assortiment, we doen het immers voor de bakkers.
Op de productpagina’s staat het ook aangegeven als een product voedselveilig, Food Safe, is.
Kan ik samples krijgen van de producten waar ik in geïnteresseerd ben?
Van sommige producten kan dat wel, van anderen ligt het ingewikkelder. Neem contact op met verkoop, zij kunnen u helpen.
We hebben overigens een showroom in Almere waar u op afspraak langs kunt komen. Daar nemen we goed de tijd om uw wensen te bespreken en u te laten zien van wat er allemaal mogelijk is.
U kunt met verkoop een contact maken om de showroom te bezoeken.
Definitielijst
- Backorder: bestelling waarvan we een deel later leveren.
- Nalevering: De levering van een backorder.
- On stock: op voorraad.